ne25102020

Zdraví
středa, 13 květen 2020 14:40

Zaměřeno na jogurty

Plnohodnotné bílkoviny s esenciálními aminokyselinami, vápník, fosfor, vitaminy, především řady B, významné stopové prvky, prospěšné živé kultury… Tohle všechno obsahuje prostý jogurt. Prastará potravina, která se konzumuje už tisíce let. Navíc ho díky sníženému množství laktózy často mohou jíst také jedinci s laktózovou intolerancí. Abyste se cítili dobře, stačí si dát jeden denně. Je třeba si jen umět vybrat.

pondělí, 04 květen 2020 12:55

Jak nám pomáhá „déčko“?

Slovo vitamín pochází z výrazu „vita“, tedy „život“. Tyto látky jsou velmi podstatné pro správné fungování našeho organismu. Prozradíme vám, čím je prospěšný vitamín D a jak můžete tělu pomoci, aby ho mělo dostatek..

Také maminky a jejich miminka teď tráví nejvíce času doma v bezpečí. Pokud nutně nikam nemusíte, třeba do města vyřídit něco důležitého, je úplně nejlepší zůstat s dětmi doma. Ať už budete s miminkem uvnitř nebo venku, nezapomeňte na společné aktivity, dobrou náladu a čerstvý vzduch.

čtvrtek, 23 duben 2020 10:55

Těhotenské mýty vs. reálné hrozby

Početí dítěte a těhotenství je pro každou ženu specifickým obdobím, při kterém svůj každodenní život podřizuje optimálnímu vývoji nenarozeného dítěte. Vzhledem ke zvýšené náchylnosti k různým onemocněním, které by mohly mít na plod negativní dopad, jsou u nastávajících maminek na místě různé obavy. 

Vzpomenete si na den, kdy jste si nedali křupavý rohlík, housku, bagetku či jiný výrobek běžného pečiva? Nejspíše byste se museli hodně zamyslet. Statistika totiž říká, že průměrný Čech zkonzumuje ročně v průměru 51,3 kg pšeničného pečiva, tj. kilogram týdně. V obchodech najdete širokou nabídku pečiva, které se vyrábí hlavně z pšeničné mouky, ale i z jiných obilovin. Které druhy pečiva jsou pro lidský organismus nejprospěšnější?

Evropský den mozku, který připadá na 11. března, je každoroční připomínkou nejdokonalejšího orgánu lidského těla. Mozek řídí náš pohyb i chování, ovládá emoce, vzpomínky nebo zrak. A až do vysokého věku dokáže vytvářet nové mozkové buňky. Pokud je tato schopnost narušena, hovoříme o demenci.

Loňský rok potvrdil trend posledních let, když byl rekordní v počtu umělých oplodnění. Celkem jich proběhlo přes 40 tisíc. Číslo každoročně narůstá nejen díky enormnímu zájmu cizinek o podstoupení lékařského zákroku v Česku, které využívají příznivé legislativy. Hlavním důvodem je ale odkládání těhotenství do pozdějšího věku, ve kterém klesá šance na přirozené oplodnění.

Těhotenství je pro ženu zlomovým obdobím, kdy přestává mít odpovědnost pouze za své zdraví a kdy její dosavadní životní styl ovlivňuje přímo vznikající život. Každodenní vyvážená strava má dopad na růst a vývoj plodu, má být bohatá nejen na vitaminy a kyselinu listovou, ale také na tuky, tzv. Omega 3 nenasycené mastné kyseliny, o jejichž důležitosti v období před otěhotněním, v těhotenství, v období po porodu a při kojení není nikdy napsáno dost.

pondělí, 03 únor 2020 09:34

Uvařte si teplou snídani

Teplá snídaně zahřeje a rozproudí krev. Tělu dělá zkrátka dobře. Ideálně totiž nastartuje metabolismus a vede k posílení sleziny, která je zodpovědná za správné trávení. A protože slezina je orgán, který miluje teplo, zkuste alespoň párkrát týdně věnovat čas přípravě teplých snídaní. Ideální snídaní je ovesná kaše z vloček, která podporuje ztrátu hmotnosti a zachovává optimální hladinu cholesterolu.

pondělí, 27 leden 2020 10:10

Jak se vyznat v potravinách

Kuřecí maso, těstoviny, smetana a špenát. Čtyři velmi oblíbené ingredience, které lze kombinovat v nepřeberném množství variací. Zároveň z nich připravíte chutnou večeři snadno a rychle na tisíc a jeden způsob. A protože si mnoho z nás dalo předsevzetí udělat si aspoň trochu dietní leden, mělo by být poslední jídlo z celého dne lehké a zároveň výživné.